שאלון שביעות רצון

שאלון חווית מועמד- כל מה שצריך לדעת

אחרי חודש בבידוד אני חושבת שהסתגלתי למצב החדש (ילדים, עבודה, בלוג וסתם חיים) והרגשתי שהגיע הזמן למאמר חדש.
הפעם בחרתי לדבר על שאלון חווית מועמד כאשר החלק הראשון יעסוק באיך שואלים והחלק השני, הוא בנק שאלות שיעסוק במה שואלים.

למה זה בכלל חשוב?

אני בטוחה שכמעט כל מי שקורא שורות אלה כבר שמע ונתקל בשאלונים העוסקים בחווית מועמד.
אלו שאלונים בעלי ערך גבוה, בעיקר לארגונים המעוניינים באמת להשתפר ולגייס בצורה טובה יותר.

השאלונים האלו יכולים לחדד ולדייק לנו איפה עלינו להשתפר ולאפשר לנו לראות מגמות שיפור בתהליכי עבודה לטווח הארוך.

באחת השיחות שהייתה לי עם חברי הצוות שלי בניו יורק, הם העלו השערה שבמקרים בהם החווית מועמד הייתה שלילית, השאלון יכול לסייע לפורקן התסכול, לצמצם נזק תדמיתי ולהפחית השתלחות של מועמדים מתוסכלים ברשתות החברתיות ובגלסדור.

מגייסת טובה יודעת לנהל מערכת יחסים ארוכת טווח עם מועמדים, בתקווה שמועמדים טובים יחזרו בעתיד לתהליך הגיוס או יימצאו מתאימים יותר למשרה אחרת בבוא העת.

ארגון לומד הוא ארגון בריא, ומועמדים הם קצת כמו ילדים שרואים, מרגישים ומסיקים משאלון שכזה על הכוונות והנכונות של הארגון להשתפר, ולטפל במקומות הפחות טובים.

שאלון שכזה יכול לסייע למועמדים טובים לזכור ביתר שאת את הארגון שלכם וכולנו רוצים שיזכרו אותנו כמקום שכדאי לעבוד בו.

מתי הזמן האידיאלי לשלוח את השאלון?

לא תוכלו לצפות לשיתוף פעולה מצד מועמדים אם לא ניהלתם את מערכת היחסים איתם לכל אורך תהליך הגיוס.

אני מזמינה אתכם לקרוא את המאמר שלי שעוסק בדרכים לדחות מועמד, ולדחות מועמדים בטלפון ולא במייל.

אנושיות ואמפתיה הן תכונות הכרחיות למגייסת, ואני מאמינה שאם נרים טלפון למועמד, נסביר מדוע לא התקבל ונאחל לו הצלחה רבה, הנכונות של מועמד לענות את השאלון תגדל.

אני ממליצה בסיום השיחה להגיד כי יש בכוונתך לשלוח שאלון שכזה, במטרה להמשיך ולהשתפר.

אני מצאתי שהזמן האידיאלי לשליחת השאלון הוא יומיים לאחר עדכון הדחיה.
אנחנו רוצים שמועמדים יענו תשובות מתוך רטרוספקטיבה מסוימת ולא מתוך אמוציות של תחושת כישלון, תסכול או אכזבה.
שימו לב לא לשלוח במועד רחוק מידי את השאלון, כדי לא לאבד את מידת המחויבות.

הזמן האידיאלי לשליחת השאלון הוא יומיים לאחר עדכון הדחיה.

לאיזה מועמדים נשלח?

אני באופן אישי מאמינה שאין טעם לשלוח את השאלון למועמדים שנפסלו בסינון המוקדם ולא הגיעו לראיון במשרד.
אם אתם ממש מתעקשים, אפשר לשלוח שאלון מקוצר שעוסק יותר במיתוג מעסיק, כמו למשל כיצד בכלל המועמד הגיע לתהליך הגיוס והאם הכיר את הארגון לפני. מעבר לזה, לדעתי התהליך לא מספיק מעמיק כדי לחוות דעה משמעותית.

אני כן ממליצה לשלוח את השאלון לכל מועמד שמצאנו בו פוטנציאל להתאים לארגון ובחרנו לזמן לראיון במשרד (כלומר אחרי סינון קורות חיים, ראיון טלפוני של מגייסת ושל מנהל מגייס).

מערכת היחסים מול מועמדים נבנית בהדרגה וכשאר פוגשים מועמד לפגישה של שעה ומעלה, כבר מתבססת חוויה שאותה אפשר לבחון ולדייק.


בנק שאלות: שימו לב לא להעמיס בשאלות. הסקר אמור לקחת בין 2-3 דקות סה״כ.


מיתוג מעסיק

– לפני תהליך הגיוס, האם הכרת את החברה? כן/לא

– כיצד שמעת על המשרה בחברתנו בפעם הראשונה:

  • חבר מביא חבר
  • עמוד המשרות באתר
  • מגייסת פנתה אלי
  • רשתות חברתיות
  • פרסומת
  • יריד תעסוקה
  • חברת השמה

-מה הדברים שהכי מצאו חן בעינך בתהליך הגיוס?

  • מיקום
  • שכר והטבות
  • מוניטין בתעשייה
  • המוצר שלנו
  • הלקוחות שלנו
  • התפקיד אליו התמיינת
  • החזון והמשימה של החברה

-עד כמה היה קל ללמוד על החברה בחיפוש באינטרנט?

תהליך הגיוס

-לאיזה משרה התראיינת?

-הגשת המועמדות הייתה פשוטה וקצרה 1-5

-צוות הגיוס היה מאורגן ומקצועי 1-5

-סופק לי כל המידע שהייתי צריך על התפקיד והחברה 1-5

-צוות הגיוס שמר איתי על קשר לכל אורך התהליך 1-5

-תהליך הגיוס נתן לי הצצה טובה לתרבות הארגונית ולערכי החברה 1-5

-הראיונות המקצועיים היו בהלימה לתפקיד אליו התמיינתי 1-5

-מטלת הבית הייתה ריאלית ולא גזלה זמן עודף 1-5

-בראיון משאבי האנוש, עד כמה הרגשת בנוח עם המראיינת? 1-5

-כמה היית שבע רצון מתהליך הגיוס? 1-5

שאלות על צוות הגיוס

-המגייסת הייתה מקצועית 1-5

-המגייסת הייתה ידידותית ואדיבה 1-5

-המגייסת הייתה בקיאה בנעשה ובפעילות החברה 1-5

-המגייסת תיארה בבירור את כל דרישות המשרה והפרטים 1-5

-המגייסת לקחה את הזמן להקשיב לשאלותיי – כן/לא

-המגייסת ענתה על כל שאלותיי – כן/לא

-המגייסת ליוותה והכינה אותי לכל אורך תהליך הגיוס 1-5

חווית מועמד

-בהגעתך למשרדים שלנו, באיזו רמה הרגשת שהתקבלת בסבר פנים יפות? 1-5

-הרגשתי בנוח לכל אורך תהליך הגיוס 1-5

-הראיונות שלי התחילו בזמן – כן/לא

-המראיינים הגיעו מוכנים לפגישה איתי (הכרות עם הרקע התעסקותי ותהליך הגיוס שעברתי עד כה) 1-5

-השאלות המקצועיות עליהן עניתי חשפו את יכולתי וכישורי המקצועיים 1-5

-הראיונות שעברתי חיזקו את הרצון שלי להתקבל לחברה 1-5

-האם תמליץ לחברים להגיע אלינו? – כן/לא

-במידה והיה מתאפשר לך, האם היית רוצה לחזור לתהליך גיוס בחברתנו? – כן/לא

שאלות פתוחות

-מה הדבר המרכזי שעלינו לעשות על מנת לגייס את הטובים ביותר אלינו לחברה?

-האם יכולנו לעשות משהו אחרת על מנת לשפר את חווית הגיוס שלך?

1 מחשבה על “שאלון חווית מועמד- כל מה שצריך לדעת”

  1. פינגבאק: 9 מדדי הגיוס שחשוב למדוד בכל ארגון - RecruiTalk | טל אסייג

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן